csen
25. 4. 2023

Jakub Kočička je v PKF APOGEU od roku 2019, kdy nastoupil na pozici Junior Audit Consultant do naší brněnské kanceláře. Jakub se v lednu 2023 stal Senior Audit Consultantem a na starost má vedení asistentů v rámci auditních zakázek, zpracovávání auditorského spisu, komunikace s klienty a zajištění zpětné vazby,

Kubo, ty a tvá kolegyně jste v roce 2019 rozjížděli audit v brněnské kanceláři. Jaké to bylo, když byl zbytek týmu v Praze? 

Ze začátku to bylo náročné. Nicméně v kontaktu s kolegy z pražské kanceláře jsme byli na denní bázi. Jednotlivé zakázky jsme řešili na dálku i za pomoci online meetingů. V prvních měsících jsme jezdili poměrně často do Prahy za účelem školení a také abychom se blíže seznámili s kolegy. Postupem času jsme se zabydlovali v naší brněnské kanceláři čím dál více.

Jak se to v brněnské kanceláři změnilo, když porovnáš dobu tvého nástupu a dnešek? 

První necelý rok jsme strávili v menších kancelářích poblíž Moravského náměstí. Ruku v ruce s tím, jak se začalo nejen auditní oddělení rozrůstat, jsme byli nuceni hledat větší prostory. V dubnu 2020 jsme se přestěhovali do AZ Toweru, kde působíme dodnes. Původně nás působilo cca 5-6 kolegů dohromady s kolegy z daní a účetnictví. V současné době tvoří celý brněnský tým přes 20 lidí, kdy se podařilo rozjet i transakční oddělení a znalecká kancelář.

Ty jsi se v lednu stal Senior Audit Consultantem. Jak se změnila náplň tvé práce? 

Už jako konzultant jsem samostatně vedl menší zakázky. Jako senior jsem převzal některé větší. Určitě vyžaduje práce ještě více odpovědnosti. Účastním se seniorských porad, kde řešíme konkrétní problémy s ostatními seniory, které se vyskytují v průběhu zpracování auditů a samotnou metodiku prací.

Můžeš nám popsat tvůj běžný den v práci? 

Po příchodu do práce nejprve zkontroluji e-mailovou schránku. Poté se začnu věnovat samotné práci na jednotlivých zakázkách dle plánu audit. Často se stává, že se potká několik zakázek najednou, proto je důležité stanovit si priority a podle toho plánovat postup prací. Pokud je potřeba, tak konzultuji jednotlivé záležitosti s ostatními kolegy, popřípadě s manažerem.

Co tě za tvé působení v PKF APOGEU nejvíce překvapilo?

Ze začátku mě asi nejvíce překvapilo, jak rozsáhlý samotný audit je. Naplnit spis tak, aby vyhovoval standardům KAČR je čím dál náročnější. Od poznání klienta, po stanovení rizik, testování jednotlivých vzorků až po zprávu auditora.

Co tě na auditu nejvíc baví? Proč sis vybral tento směr? 

Nejvíce mě asi baví, že nejde o jednotvárnou práci. Za auditní sezonu pracuji na různorodých společnostech, které se pohybují v různých odvětvích. Každý den je jiný a setkávám se s novými výzvami. Jednotlivé společnosti poznáváme poměrně do detailu a člověk si rozšíří své obzory.

Co bys doporučil zájemcům o práci v oblasti auditu, před tím, než by se tím začali skutečně zabývat? 

Člověk, který má zájem pracovat v auditu, určitě musí být hlavně komunikativní, chtít se učit novým věcem a být proaktivní. Ekonomické vzdělání je výhodou, nicméně ne podmínkou. 

Kontaktujte nás

Cookies

Náš web používá cookies. Díky tomu vám můžeme nabídnout uživatelský zážitek více efektivní. Souhlas k ukládání cookies udělíte kliknutím na políčko „Souhlasím".
Souhlas můžete odmítnout zde.