29. 10. 2024
Jakub Kočička: Každá zakázka přináší nové výzvy
Jakub Kočička působí na brněnské pobočce společnosti PKF APOGEO od roku 2019 v oddělení auditu jako Senior Audit Consultant.
Jakube, ve skupině PKF APOGEO působíš už od roku 2019. Jaké byly tvoje první dojmy a začátky ve společnosti? A jak se tvoje role a pracovní náplň od té doby změnily?
Před šesti lety jsme začínali v malé kanceláři v centru Brna, asi po roce jsme se přesunuli do AZ Tower, a postupně se rozrostl i náš tým. Na začátku mé kariéry jsem se převážně zaměřoval na podporu seniorních kolegů z Prahy, fungoval jsem jako jejich pravá ruka. Od té doby jsem postoupil na pozici Seniora, kde se podílím na vedení auditorských zakázek. Spolupracuji jak se zkušenými seniorními kolegy, tak s juniory, kterým poskytuji podporu a vedení.
Jako Senior Audit Consultant máš na starost řadu klíčových úkolů. Co všechno tato pozice obnáší a jaké jsou tvoje hlavní odpovědnosti?
Mám na starost jednotlivé vybrané zakázky. Ke každé zakázce je třeba přistupovat individuálně a stanovit jasný plán či strategii auditu. Součástí mé práce je identifikace klíčových bodů a příprava na potenciální rizika. V rámci auditního týmu spolupracuji s několika seniorními kolegy, na které se mohu kdykoli obrátit pro radu nebo jejich odborný názor.
Jaké vlastnosti podle tebe dělají z auditora skutečného profesionála? Co je klíčové pro úspěch v tomto náročném oboru?
Podle mého názoru je klíčové umět efektivně komunikovat s lidmi. Důležité je nebát se zeptat, být aktivní a mít chuť učit se novým věcem. Zároveň je nezbytné se neustále vzdělávat a sledovat novinky v našem oboru.
Jak je váš tým složený a kolik lidí máte v kanceláři? Co děláte pro to, abyste udrželi týmového ducha a efektivně spolupracovali?
V brněnské kanceláři je nás šest. V tomto poměrně menším obsazení není problém držet příjemnou atmosféru.
Tvůj tým auditu je rozdělen mezi Brno a Prahu – jak spolupráce na dálku probíhá? Scházíte se hlavně online, nebo máte příležitosti se potkávat i osobně?
Několikrát ročně se konají teambuildingy, které poskytují příležitost setkat se s kolegy. Během sezóny se pak s kolegy potkáváme u klientů, případně se poměrně často účastníme online porad.
Máte v oddělení také specifická období s vrcholem sezóny a naopak časy, kdy je práce o něco klidnější?
V auditu bývá nejnáročnější zimní a jarní období. Vrchol sezóny zpravidla nastává koncem dubna, kdy jsou termíny pro podání reportů na ČNB u finančních institucí, a dále koncem června, kdy je deadline pro podání DPPO.
Co byla dosud tvoje největší pracovní výzva a jakými kroky se ti ji podařilo úspěšně překonat?
Každá zakázka přináší nové výzvy. Během sezóny pracuji s různorodými společnostmi z různých odvětví. Díky detailnímu poznávání těchto klientů si tak mohu rozšířit své obzory.
Je možné skloubit náročnou práci auditora s osobním životem? Co ti pomáhá udržet zdravý work-life balance a najít rovnováhu mezi prací a volným časem?
Doma mám dvě malé děti, takže se volný čas snažím trávit především s rodinou. Občas si zajdu s partou kamarádů zahrát volejbal nebo si zaplavat.