csen

Jakub Kočička působí na brněnské pobočce společnosti PKF APOGEO od roku 2019 v oddělení auditu jako Senior Audit Consultant.

Jakube, ve skupině PKF APOGEO působíš už od roku 2019. Jaké byly tvoje první dojmy a začátky ve společnosti? A jak se tvoje role a pracovní náplň od té doby změnily?

Před šesti lety jsme začínali v malé kanceláři v centru Brna, asi po roce jsme se přesunuli do AZ Tower, a postupně se rozrostl i náš tým. Na začátku mé kariéry jsem se převážně zaměřoval na podporu seniorních kolegů z Prahy, fungoval jsem jako jejich pravá ruka. Od té doby jsem postoupil na pozici Seniora, kde se podílím na vedení auditorských zakázek. Spolupracuji jak se zkušenými seniorními kolegy, tak s juniory, kterým poskytuji podporu a vedení.

Jako Senior Audit Consultant máš na starost řadu klíčových úkolů. Co všechno tato pozice obnáší a jaké jsou tvoje hlavní odpovědnosti?

Mám na starost jednotlivé vybrané zakázky. Ke každé zakázce je třeba přistupovat individuálně a stanovit jasný plán či strategii auditu. Součástí mé práce je identifikace klíčových bodů a příprava na potenciální rizika. V rámci auditního týmu spolupracuji s několika seniorními kolegy, na které se mohu kdykoli obrátit pro radu nebo jejich odborný názor. 

Jaké vlastnosti podle tebe dělají z auditora skutečného profesionála? Co je klíčové pro úspěch v tomto náročném oboru?

Podle mého názoru je klíčové umět efektivně komunikovat s lidmi. Důležité je nebát se zeptat, být aktivní a mít chuť učit se novým věcem. Zároveň je nezbytné se neustále vzdělávat a sledovat novinky v našem oboru.

Jak je váš tým složený a kolik lidí máte v kanceláři? Co děláte pro to, abyste udrželi týmového ducha a efektivně spolupracovali?

V brněnské kanceláři je nás šest. V tomto poměrně menším obsazení není problém držet příjemnou atmosféru. 

Tvůj tým auditu je rozdělen mezi Brno a Prahu – jak spolupráce na dálku probíhá? Scházíte se hlavně online, nebo máte příležitosti se potkávat i osobně?

Několikrát ročně se konají teambuildingy, které poskytují příležitost setkat se s kolegy. Během sezóny se pak s kolegy potkáváme u klientů, případně se poměrně často účastníme online porad.

Máte v oddělení také specifická období s vrcholem sezóny a naopak časy, kdy je práce o něco klidnější?

V auditu bývá nejnáročnější zimní a jarní období. Vrchol sezóny zpravidla nastává koncem dubna, kdy jsou termíny pro podání reportů na ČNB u finančních institucí, a dále koncem června, kdy je deadline pro podání DPPO.

Co byla dosud tvoje největší pracovní výzva a jakými kroky se ti ji podařilo úspěšně překonat?

Každá zakázka přináší nové výzvy. Během sezóny pracuji s různorodými společnostmi z různých odvětví. Díky detailnímu poznávání těchto klientů si tak mohu rozšířit své obzory.

Je možné skloubit náročnou práci auditora s osobním životem? Co ti pomáhá udržet zdravý work-life balance a najít rovnováhu mezi prací a volným časem?

Doma mám dvě malé děti, takže se volný čas snažím trávit především s rodinou. Občas si zajdu s partou kamarádů zahrát volejbal nebo si zaplavat. 

Kontaktujte nás

Cookies

Náš web používá cookies. Díky tomu vám můžeme nabídnout uživatelský zážitek více efektivní. Souhlas k ukládání cookies udělíte kliknutím na políčko „Souhlasím".
Souhlas můžete odmítnout zde.