csen
6. 3. 2025

Jakub působí ve společnosti PKF APOGEO jako Payroll Consultant. Ve skupině je od roku 2023 a pracuje na pobočce v Brně. Specializuje se na zpracování klientských mezd, mzdovou agendu a poskytuje personální poradenství.

Pracuješ jako Payroll Consultant na naší pobočce v Brně, co bys vyzdvihl na práci v menším ,,rodinném“ kolektivu?

Vždy jsem upřednostňoval menší kolektiv, protože osobní přístup vnímám jako velkou výhodu. V takovém týmu se všichni dobře známe, což nám umožňuje rychle reagovat na situace a efektivně si vzájemně pomáhat. Když nastane problém, okamžitě vím, na koho se obrátit pro radu nebo podporu, což usnadňuje práci a zlepšuje týmovou dynamiku.

Co tě přivedlo k rozhodnutí pracovat právě v PKF APOGEO a pamatuješ si na tvůj první den?

Než odpovím na pracovní inzerát, vždy si firmu pečlivě prozkoumám. Projdu si jejich webové stránky, zjistím, co nabízí, jaké má hodnoty, a případně se zeptám i ve svém okolí. U PKF APOGEO mi vše sedělo – jak profesně, tak hodnotově – a proto jsem se rozhodl poslat svůj životopis. A vyšlo to.

Svůj první den si pamatuji velmi dobře, především kvůli směsi emocí, které jsem prožíval – nervozita se mísila s nadšením. Předchozí zaměstnání jsem strávil v malé kanceláři s komorním týmem a neformální atmosférou. Když jsem ale vstoupil do pražské pobočky PKF APOGEO, okamžitě jsem vnímal profesionální prostředí a cítil se jako součást týmu na úplně jiné úrovni.

Jaká byla tvoje první významná výzva po nástupu do PKF APOGEA?

Moje první velká výzva přišla už druhý den zaškolování, když se mě vedoucí zeptala, zda mám zkušenosti se státní sférou, zejména se školstvím. Jako student jsem s úsměvem odpověděl, že ano – aniž bych tušil, do čeho se pouštím. Od té chvíle jsem se začal věnovat mzdovému účetnictví právě ve státní sféře, konkrétně ve školství, což pro mě zpočátku znamenalo úplně novou a poměrně složitou oblast. Největší výzvou bylo pochopit komplexní systém rozpočtů a dotací, ale právě tato zkušenost mi pomohla profesně růst a získat hlubší přehled o tomto specifickém odvětví.

Co je podle tebe aktuálně největší inovací ve tvém oboru?

Za největší současnou inovaci v mém oboru považuji jednotné hlášení zaměstnavatelů, které připravuje stát a na jehož vývoji se díky PKF APOGEO mohu aktivně podílet. Tento systém v budoucnu nahradí dosavadní roztříštěnou komunikaci s jednotlivými státními institucemi, jako jsou Úřad práce, Česká správa sociálního zabezpečení, Český statistický úřad a další. Projekt přinese nejen vyšší efektivitu, ale také výrazné zjednodušení administrativy a lepší přehlednost jak pro zaměstnavatele, tak pro státní orgány.

Jaký je tvůj nejoblíbenější aspekt práce v PKF APOGEO?

Nejvíce si cením rozmanitosti klientů a práce, kterou dělám. Baví mě, že se neustále učím – ať už jde o práci s naším systémem pro zpracování mezd, nebo o specifika jednotlivých klientů. Zpracováváme mzdy pro široké spektrum organizací – od malých firem přes nadnárodní korporace, které reportují do zahraničí, až po státní instituce. Díky tomu je každá zakázka jiná, práce nikdy není stereotypní a vždy je prostor pro profesní růst.

Dokázal bys prosím jednoduše nastínit, v čem spočívá tvoje práce v rámci personálního poradenství?

V rámci personálního poradenství se zaměřuji především na administrativní podporu klientů, aby se mohli soustředit na své podnikání a nemuseli se zatěžovat detaily. Mým úkolem je vést evidenci veškerých personálních dokumentů, zpracovávat mzdy a komunikovat se státními institucemi, jako jsou správa sociálního zabezpečení a zdravotní pojišťovny. Kromě toho se věnuji také zpracování rozpočtů a vyúčtování dotací na mzdové náklady zaměstnavatelů. Mým cílem je klientům maximálně usnadnit administrativní procesy a ušetřit jim čas.

Jakým způsobem ty sám měříš úspěch své práce a projektů?

Úspěch své práce a projektů posuzuji především podle spokojenosti klientů a kolegů. Kladu důraz na proklientský přístup, což pro mě znamená hledat řešení i tam, kde se situace zdá složitá. Ať už jde o vyřízení požadavku, zpracování podkladů nebo dohledání důležitých informací, vždy se snažím najít cestu. Pokud přímé řešení neexistuje, nabízím alternativy, které mohou situaci vyřešit. Důležité pro mě je, aby se lidé, se kterými spolupracuji, cítili jistě, věděli, že se na mě mohou spolehnout, a nebáli se na cokoli zeptat.

Aktuálně stále studuješ vysokou školu, obor Ekonomie a Management se zaměřením na finance podniku. Jak se ti daří skloubit práci se studiem na vysoké škole?

Někdy je to opravdu náročné – lidé bez mezd být nemohou a státní instituce se neptají, zda mám zrovna čas nebo ne. Obzvlášť složité je to v obdobích, kdy se kryje zkouškové nebo psaní diplomky. Naštěstí mám kolem sebe skvělý tým, na který se mohu vždy spolehnout. Kolegové jsou ochotní pomoci, což mi usnadňuje zvládání náročnějších situací.

Jaký je tvůj současný kariérní cíl?

Můj současný cíl je po dokončení školy rozšířit portfolio svých klientů, klidně i o další státní instituce, abych mohl dále rozšiřovat své znalosti. Do budoucna bych rád vedl svůj vlastní tým a uvidíme, kam mě tato cesta zavede.

Jakou knihu by si podle tebe měl přečíst člověk, který přemýšlí nad prací v oblasti účetnictví nebo personálního poradenství?

Pro mě je to jednoznačně kniha Jak získávat přátele a působit na lidi od Dale Carnegieho. Zaměřuje se na efektivní komunikaci, což je klíčové nejen v účetnictví, ale i v personálním poradenství. Učí, jak budovat vztahy, správně působit na ostatní a komunikovat tak, aby spolupráce byla co nejefektivnější.

Jakým způsobem si udržuješ balanc mezi prací a osobním životem?

Nebudu lhát, někdy je to opravdu náročné – zvlášť na začátku roku a během mzdové sezóny. K tomu se ještě přidává inženýrské studium, což situaci rozhodně neusnadňuje. Naštěstí mám kolem sebe skvělé kolegy, kteří rozumí tomu, že i já občas potřebuji chvíli na oddech. Vždy jsou ochotní pomoci, ať už radou, nebo spoluprací na větším projektu. Právě díky nim se mi daří udržet rovnováhu a zvládat všechny výzvy, které přicházejí.

Co je podle tebe největší stereotyp o účetních? Myslíš si, že je pravdivý?

Za mě je to určitě to, že jsme nepříjemné “bábovky“, se kterými není sranda a co se akorát tak vozí po lidech, když nemají správně vyplněný formulář nebo doklad. Osobně s tím rozhodně nesouhlasím. Ano, v naší práci musíme dodržovat určitá pravidla, ale to neznamená, že si ji nemůžeme zpříjemnit trochou humoru. Navíc chápu, že zatímco já vidím ten samý formulář dvacetkrát denně, pro klienta nebo zaměstnance je to často jediný kontakt s ním za celý rok. Proto mám trpělivost a vždy se snažím vše srozumitelně vysvětlit. A pokud je potřeba něco opravit nebo vyplnit znovu? Žádný problém – kvůli jednomu špatně vyplněnému formuláři se svět nezboří.
 

Kontaktujte nás

Cookies

Náš web používá cookies. Díky tomu vám můžeme nabídnout uživatelský zážitek více efektivní. Souhlas k ukládání cookies udělíte kliknutím na políčko „Souhlasím".
Souhlas můžete odmítnout zde.