csen

Plnění povinností zaměstnavatelů při zaměstnávání osob činných na základě dohod o provedení práce (DPP) dostává svou praktickou podobu. Tu vymezila Česká správa sociálního zabezpečení, která poukázala na

  • zavedení evidence všech zaměstnanců činných na základě DPP (včetně nepojištěných), 
  • povinnost zaměstnavatele každý měsíc sdělovat seznam všech zaměstnanců na DPP včetně výše jejich příjmu,
  • a k tomu příslušný nový předepsaný tiskopis „Výkaz DPP“, který se podává do 20. dne následujícího měsíce (poprvé za měsíc červenec 2024 do 20. 8. 2024).

Ve vztahu k oznamování nástupu a skončení zaměstnání u DPP 

  • zaměstnavatel bude povinen na předepsaném tiskopisu elektronicky ohlásit nástup zaměstnance do zaměstnání a skončení zaměstnání v termínu do 20. dne následujícího měsíce, 
  • nejpozději do 20. 8. 2024 přihlásí zaměstnance, kteří nastoupili před 1. 7. 2024, pokud DPP dále pokračuje i v červenci 2024,
  • u zaměstnanců na DPP již nebude mít zaměstnavatel povinnost zasílat tiskopis „Oznámení o nástupu do zaměstnání (skončení zaměstnání)“, možnost použít tento tiskopis však zůstane.

Nepřihlášený zaměstnavatel nad rámec uvedeného

  • se nejpozději do 30. 7. 2024 přihlásí do registru zaměstnavatelů , 
  • nejpozději do 20. 8. 2024 přihlásí své zaměstnance na DPP přecházející do července, 
  • následně zasílá měsíční výkazy DPP až do skončení zaměstnání posledního zaměstnance.

Pokud se Vás problematika oznamování DPP týká a nejste si jisti, neváhejte se obrátit na daňový tým PKF APOGEO Tax.

Autor: Eva Kahle - Senior Consultant / Tax Contraversy Specialist

Kontaktujte nás

Cookies

Náš web používá cookies. Díky tomu vám můžeme nabídnout uživatelský zážitek více efektivní. Souhlas k ukládání cookies udělíte kliknutím na políčko „Souhlasím".
Souhlas můžete odmítnout zde.