Plnění povinností zaměstnavatelů při zaměstnávání osob činných na základě dohod o provedení práce (DPP) dostává svou praktickou podobu. Tu vymezila Česká správa sociálního zabezpečení, která poukázala na
- zavedení evidence všech zaměstnanců činných na základě DPP (včetně nepojištěných),
- povinnost zaměstnavatele každý měsíc sdělovat seznam všech zaměstnanců na DPP včetně výše jejich příjmu,
- a k tomu příslušný nový předepsaný tiskopis „Výkaz DPP“, který se podává do 20. dne následujícího měsíce (poprvé za měsíc červenec 2024 do 20. 8. 2024).
Ve vztahu k oznamování nástupu a skončení zaměstnání u DPP
- zaměstnavatel bude povinen na předepsaném tiskopisu elektronicky ohlásit nástup zaměstnance do zaměstnání a skončení zaměstnání v termínu do 20. dne následujícího měsíce,
- nejpozději do 20. 8. 2024 přihlásí zaměstnance, kteří nastoupili před 1. 7. 2024, pokud DPP dále pokračuje i v červenci 2024,
- u zaměstnanců na DPP již nebude mít zaměstnavatel povinnost zasílat tiskopis „Oznámení o nástupu do zaměstnání (skončení zaměstnání)“, možnost použít tento tiskopis však zůstane.
Nepřihlášený zaměstnavatel nad rámec uvedeného
- se nejpozději do 30. 7. 2024 přihlásí do registru zaměstnavatelů ,
- nejpozději do 20. 8. 2024 přihlásí své zaměstnance na DPP přecházející do července,
- následně zasílá měsíční výkazy DPP až do skončení zaměstnání posledního zaměstnance.
Pokud se Vás problematika oznamování DPP týká a nejste si jisti, neváhejte se obrátit na daňový tým PKF APOGEO Tax.
Autor: Eva Kahle - Senior Consultant / Tax Contraversy Specialist