csen

Sociální sítě jsou nedílnou součástí našich životů. Na první pohled by se mohlo zdát, že platformy, jako jsou Facebook, Instagram nebo TikTok, jsou pouze zdrojem zábavy a rozptýlení, který narušuje naši pracovní koncentraci a produktivitu. Hodiny strávené procházením těchto sítí mohou snadno vytvořit iluzi zaneprázdněnosti, zatímco ve skutečnosti nás odvádějí od našich pracovních úkolů. Nicméně, tato mince má i druhou stranu.

V kontrastu s potenciálním rozptýlením, které sociální média přinášejí, stojí komunikační platformy, jako Slack nebo Circle, které zásadně transformují způsob, jakým v pracovním prostředí spolupracujeme a komunikujeme. Tyto nástroje nám umožňují sdílet informace nebo dokumenty v reálném čase a mnohem efektivněji než kdy dříve. Ať už se jedná o rychlé zprávy mezi kolegy v různých patrech stejné budovy, nebo o spolupráci na projektech s týmy rozmístěnými po celém světě. Slack i Circle umožňují vytvářet oddělené kanály nebo komunity pro různá témata, projekty nebo oddělení, což pomáhá udržet pořádek v jednotlivých konverzacích. Navíc se dají integrovat s mnoha dalšími nástroji, jako jsou kalendáře, systémy pro správu projektů nebo třeba e-mailovými platformami. To vše vede ke zvýšení produktivity a lepší organizaci práce.

I chatboti mají co říct

U běžných komunikačních platforem to ale nekončí. Nové možnosti zefektivnění pracovních procesů přichází také s vývojem a integrací inteligentních chatbotů. Tyto pokročilé systémy mohou zaměstnavatelům pomoci se zrychlením onboardingu nových zaměstnanců a zaměstnancům samotným s rychlým a intuitivním vyhledáváním informací, jako jsou třeba interní předpisy nebo postupy řešení pracovních situací. Představte si, že místo procházení rozsáhlých interních databází jednoduše položíte otázku chatbotovi, který vám okamžitě poskytne relevantní informace nebo vás krok za krokem provede potřebným procesem. Mnoho běžných dotazů a úkolů může být automatizováno, což umožní zaměstnancům soustředit se na složitější nebo tvůrčí práci.

Zde je na místě ještě zmínit, že není chatbot jako chatbot. Původně chatboty fungovaly jen na bázi přednastavených reakcí a nebylo s nimi možné komunikovat formou otevřených otázek - s řadou takových se setkáte dodnes. Moderní chatboti jsou již ale stavěni na tzv. velkých jazykových modelech (LLM – large language model), které dokáží člověkem položenou otázku (tzv. prompt) pochopit a na jejím základě jednat – tedy poskytnout odpověď, typicky v podobě textu. Pokročilejší systémy typu ChatGPT 4 pak třeba i ve formě obrázku, tabulky, prezentace atd.

Z tohoto pohledu je jasné, že sociální sítě a moderní komunikační nástroje představují důležitou součást nejen našeho osobního, ale také pracovního života. Zatímco sociální sítě mohou sloužit jako příjemné rozptýlení od pracovní rutiny, nástroje jako Slack a chatboti přináší nové možnosti pro zvýšení efektivity a usnadnění komunikace.

Autor: Václav Adamec, Business Operations Director, Gauss Algorithmic

Kontaktujte nás

Cookies

Náš web používá cookies. Díky tomu vám můžeme nabídnout uživatelský zážitek více efektivní. Souhlas k ukládání cookies udělíte kliknutím na políčko „Souhlasím".
Souhlas můžete odmítnout zde.