Všeobecné obchodní podmínky platné od 1.7.2024
Všeobecné obchodní podmínky Skupiny PKF APOGEO
1 Úvodní ustanovení
1.1 Skupina PKF APOGEO je česká poradenská skupina, která poskytuje komplexní služby v oblasti transakčního
poradenství, oceňování, daňového a účetního poradenství, mzdové agendy a HR, auditu, správy rodinného majetku,
zakládání a správy společností.
1.2 Skupina PKF APOGEO tímto vydává tyto VOP, které zakotvují obecný rámec práv a povinností Smluvních stran
při poskytování Služeb.
2 Definice
Dodatek - znamená dodatek ke Smlouvě uzavřený v souladu se sjednaným kontraktačním procesem ve
Smlouvě
Dotčená osoba - znamená jakýkoli pracovník Poskytovatele či jiného člena Skupiny PKF APOGEO, který se podílí
či podílel na poskytování Služeb Klientovi
GDPR - znamená nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016
o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto
údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů)
Klient - znamená osoba, které Poskytovatel na základě Smlouvy poskytuje Služby
Občanský zákoník - znamená zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů
Odměna - znamená odměnu Poskytovatele za poskytování Služeb a dále jakákoliv jiná peněžitá plnění
spojená s poskytnutím Služeb, která nezahrnují Účelně vynaložené náklady a jsou sjednána
Smluvními stranami ve Smlouvě; Odměna může být dle povahy poskytovaných Služeb
stanovena pevnou částkou, paušálně, odhadem dle časové náročnosti a hodinových sazeb,
případně dle skutečné časové náročnosti a hodinových sazeb
Poskytovatel - znamená jakýkoliv člen Skupiny PKF APOGEO, který na základě Smlouvy poskytuje Služby
Skupina PKF APOGEO - znamená skupinu těchto společností: PKF APOGEO Group, SE (IČO: 24817601) – tj. PKF APOGEO
Advisory, s.r.o. (IČO: 27661237), PKF APOGEO Audit, s.r.o. (IČO: 27197310), PKF APOGEO
Esteem, a.s. (IČO: 26103451), PKF APOGEO Transactions, s.r.o. (IČO: 05669391), Smart Office
& Companies, s.r.o. (IČO: 27252841), PKF Family Office, s.r.o. (IČO: 06794611), PKF APOGEO
Payroll, s.r.o. (IČO: 09936475), PKF APOGEO Accounting, s.r.o. (IČO: 17140749), PKF APOGEO
Tax, s.r.o. (IČO: 17142504), PKF APOGEO Verifica, s.r.o. (IČO: 17303052), PKF APOGEO
Advisory, s.r.o. (IČO: 24154768), které jsou propojeny právním, faktickým, personálním,
obchodním, zájmovým či jiným obdobným způsobem
Služby - znamená služby poskytované na základě Smlouvy jakýmkoliv členem Skupiny PKF APOGEO
Smlouva - znamená smlouvu uzavřenou mezi jedním nebo několika členy Skupiny PKF APOGEO na straně
Poskytovatele/ Poskytovatelů Služeb a Klientem coby příjemcem Služeb, ve znění veškerých
případných pozdějších Dodatků, jejíž obsah je určen dále též těmito VOP, SOP a případně
jinými podmínkami, na něž Smlouva či její Dodatek odkazuje
Smluvní strana -představuje souhrnné označení pro Klienta a Poskytovatele; označení „Smluvní strana“
v jednotném čísle znamená kteroukoliv ze smluvních stran Smlouvy
SOP - znamená speciální obchodní podmínky toho Poskytovatele, se kterým Klient uzavírá Smlouvu;
v případě, že je Smlouva uzavírána s více členy Skupiny PKF APOGEO současně, pojem „SOP“
zahrnuje všechny speciální obchodní podmínky daných členů Skupiny PKF APOGEO
v tom rozsahu, v jakém se nevylučují
Stavovský předpis - znamená příslušný předpis profesní samosprávy, je-li pro konkrétního Poskytovatele s ohledem
na povahu jím poskytovaných Služeb závazný, např. stavovské předpisy vydané Komorou
daňových poradců
Účelně vynaložené náklady znamenají náklady, jež Poskytovatel vynakládá v souvislosti s poskytováním Služeb, zejména,
nikoliv však výhradně cestovní a ubytovací náklady, náklady na mezistátní telefonické hovory, kurýrní služby, poštovné, překladatelské služby a tlumočení, soudní, správní či jiné obdobné poplatky, jakékoliv jiné hotové výdaje a další obdobné výdaje
VOP - znamená všeobecné obchodní podmínky Skupiny PKF APOGEO
Zákon AML - znamená zákon č. 253/2008 Sb., o některých opatřeních proti legalizaci výnosů z trestné
činnosti a financování terorismu, ve znění pozdějších předpisů
Zákon NSIS - znamená zákon č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti a o změně
některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů
3 Smlouva
3.1 Smlouva se uzavírá vždy písemně, nesjednají-li si Smluvní strany jinak.
3.2 Nesjednají-li si Smluvní strany jinak, smlouva je uzavřena:
3.2.1 je-li Smlouva v listinné podobě podepsána oběma Smluvními stranami;
3.2.2 je-li Smlouva v elektronické podobě podepsána oběma Smluvními stranami kvalifikovanými
elektronickými podpisy;
3.2.3 je-li návrh na uzavření Smlouvy odeslaný z kontaktní e-mailové adresy nabízející Smluvní strany následně
výslovně přijat e-mailovou zprávou odeslanou z kontaktní adresy přijímající Smluvní strany, přičemž emailová zpráva obsahující nabídku i akceptaci musí být opatřena zaručenými elektronickými podpisy;
3.2.4 je-li návrh na uzavření Smlouvy odeslaný z datové schránky nabízející Smluvní strany následně výslovně
přijat textovou zprávou odeslanou z datové schránky přijímající Smluvní strany;
3.2.5 je-li Smlouva v elektronické podobě podepsána oběma Smluvními stranami elektronickým podpisem v
aplikaci Signi přístupné online na www.signi.com.
3.3 Jakékoliv změny návrhu na uzavření Smlouvy v průběhu kontraktačního procesu budou považovány za nový návrh
na uzavření Smlouvy. Tyto VOP vylučují použití § 1740 odst. 3 Občanského zákoníku.
3.4 Smlouva může být měněna či doplňována pouze na základě dohody Smluvních stran, a to formou písemných Dodatků.
Toto ustanovení se nevtahuje na změny dle ustanovení článku 5. 2 až 5. 5, 6. 1 a 17. 6 těchto VOP.
3.5 Není-li ve Smlouvě nebo SOP sjednáno jinak, uplatní s
4 Obecně ke Službám
4.1 Poskytovatel poskytuje Služby odborně, svědomitě a nezávisle, v zájmu Klienta, respektujíc právní předpisy, jakož
i Stavovské předpisy, jsou-li s ohledem na povahu Služeb pro Poskytovatele závazné.
4.2 Konkrétní rozsah poskytovaných Služeb je vždy definován Smlouvou.
4.3 Klient bere na vědomí, že každá část Služeb je určená pouze k jeho internímu užití.
4.4 Služby či jakákoliv jejich část poskytnuté Poskytovatelem Klientovi v jiné než písemné podobě, stejně tak jako
jakékoliv ústně sdělené informace, průběžné a předběžné výstupy nebo návrhy výstupů, mají pouze nezávaznou
povahu a Poskytovatel neodpovídá za jejich správnost a úplnost.
4.5 Není-li výslovně sjednáno jinak, Služby vycházejí ze skutkového a právního stavu k okamžiku jejich poskytnutí.
Poskytovatel neprovádí průběžné aktualizace poskytnutých rad či výstupů s ohledem na změny legislativy,
judikaturu či výkladová stanoviska, ke kterým dojde po datu poskytnutí Služeb.
5 Odměna za služby a její úhrada
5.1 Klient je povinen řádně a včas uhradit Poskytovateli za poskytování Služeb Odměnu a náhradu Účelně vynaložených
nákladů včetně daně z přidané hodnoty v příslušné zákonné sazbě.
5.2 Poskytovatel si vyhrazuje právo upravit (snížit či navýšit) výši Odměny stanovené ve Smlouvě paušálně či odhadem,
odlišuje-li se Odměna stanovená paušálně či odhadem od Odměny přepočtené dle skutečné časové náročnosti Služby
o více než 10 %. O této skutečnosti je Poskytovatel povinen Klienta bezodkladně písemně informovat s tím, že
změna Odměny nabude účinnosti nejpozději ke dni doručení takového oznámení Klientovi. Poskytovatel je na výzvu
Klienta povinen objasnit důvody pro jednostrannou změnu Odměny ve smyslu tohoto odstavce. V případě, že Klient
nebude s touto změnou Odměny souhlasit, je oprávněn tuto změnu odmítnout a závazek založený Smlouvou z tohoto
důvodu vypovědět dle odst. 10.3 těchto VOP.
5.3 V případě pravidelného a dlouhodobého poskytování Služeb, kdy je Klientem Odměna hrazena postupně, je
Poskytovatel oprávněn zohlednit případné odchylky od sjednané Odměny, které v souhrnu za celé období
poskytování Služeb, případně dle dohody Smluvních stran za jeden (1) kalendářní rok či kratší časové období,
přesahují 10 % sjednané Odměny, a to ve faktuře – daňovém dokladu, která bude Poskytovatelem vystavena na konci
příslušného období, není-li ve Smlouvě stanoveno jinak.
5.4 Poskytovatel si vyhrazuje právo upravit výši náhrady Účelně vynaložených nákladů odhadovanou ve Smlouvě, jestliže
tato neodpovídá Účelně vynaloženým nákladům, které Poskytovatel v průběhu poskytování Služeb skutečně
vynaložil. Poskytovatel je povinen o nově odhadované výši Účelně vynaložených nákladů informovat Klienta; Klient
je v takovém případě povinen uhradit výši těchto nákladů na požádání Poskytovatele předem.
5.5 V případě poskytování Služeb po dobu delší než jeden (1) rok je Poskytovatel oprávněn zvýšit Odměnu z důvodu
inflace v rozsahu procentuální změny míry inflace vyjádřené přírůstkem průměrného ročního indexu
spotřebitelských cen publikovaného Českým statistickým úřadem za předchozí kalendářní rok, a to oznámením
zaslaným Klientovi nejpozději do 31. 3. následujícího roku se zpětnou účinností ode dne 1. 1. téhož roku, nestanovíli oznámení pozdější datum účinnosti.
5.6 Není-li Smlouvou sjednáno jinak, jsou peněžité dluhy Klienta vůči Poskytovateli splatné na základě faktury –
daňového dokladu ve lhůtě čtrnácti (14) dnů ode dne jejího vystavení na bankovní účet Poskytovatele. Faktury
budou Klientovi odeslány formou e-mailu na příslušný kontaktní údaj uvedený ve Smlouvě. Za okamžik úhrady
veškerých finančních závazků dle Smlouvy se považuje vždy okamžik připsání platby na bankovní účet Poskytovatele.
5.7 Jakékoliv námitky k fakturám vystaveným Poskytovatelem (včetně námitek týkajících se výše vyúčtovaných
peněžitých plnění) je Klient povinen Poskytovateli sdělit písemně s odůvodněním do deseti (10) dnů od vystavení
faktury. Nesporné částky je Klient povinen uhradit řádně v termínu splatnosti dané faktury. Po uplynutí lhůty
dle tohoto paragrafu se výše vyúčtovaných peněžitých plnění považuje za nespornou.
5.8 Poskytovatel je oprávněn po Klientovi požadovat zálohu na úhradu plnění dle odst. 5.1 těchto VOP, a to kdykoliv
před zahájením nebo během poskytování Služeb. Nevyčerpanou zálohu je Poskytovatel povinen Klientovi vrátit
ve lhůtě do třiceti (30) dnů ode dne skončení Smlouvy.
5.9 Proti pohledávce Klienta na vrácení nevyčerpané zálohy dle ustanovení článku 5. 8 těchto VOP či pohledávce Klienta
na vrácení jakéhokoli jiného peněžitého plnění, kterou má Klient za Poskytovatelem, je Poskytovatel oprávněn
započítat pohledávky, které eviduje za Klientem, a to v následujícím pořadí:
5.9.1 náhrada škody; je-li pohledávek Poskytovatele za Klientem z titulu náhrady škody více, pak v pořadí od
nejdříve splatné do nejpozději splatné,
5.9.2 smluvní pokuta; je-li pohledávek Poskytovatele za Klientem z titulu smluvní pokuty více, pak v pořadí od
nejdříve splatné do nejpozději splatné,
5.9.3 úrok z prodlení; je-li pohledávek Poskytovatele za Klientem z titulu úroku z prodlení více, pak v pořadí
od nejdříve splatné do nejpozději splatné,
5.9.4 Odměna, Účelně vynaložené náklady či jiné poplatky dle Smlouvy; je-li takových pohledávek
Poskytovatele za Klientem více, pak v pořadí od nejdříve splatné do nejpozději splatné.
5.10 Jakékoliv jednostranné započtení ze strany Klienta je vyloučeno.
6 Práva a povinnosti Poskytovatele
6.1 Poskytovatel je oprávněn měnit termíny a lhůty stanovené Smlouvou pouze po předchozím písemném souhlasu
Klienta.
6.2 Poskytovatel je oprávněn pověřit poskytováním Služeb třetí osoby.
6.3 Poskytovatel je povinen upozornit Klienta na nevhodnost jeho pokynu či požadavku, anebo na jeho rozpor s právními
předpisy, Stavovskými předpisy nebo dobrými mravy. V případě, že Klient na nevhodném pokynu či požadavku trvá,
je Poskytovatel oprávněn takový pokyn či požadavek v rámci poskytování Služeb nezohledňovat. Od pokynů Klienta
je Poskytovatel oprávněn odchýlit se i tehdy, pokud to je nezbytné v zájmu Klienta a zároveň, pokud nemůže včas
obdržet jeho souhlas.
6.4 Jestliže je Klient v prodlení se splněním jakékoliv své povinnosti dle Smlouvy, SOP, VOP a právních předpisů nebo s
udělením pokynu nebo v případě, že Klient uvede Poskytovatele v omyl, který bude mít vliv na včasné splnění
závazků a povinností plynoucích ze Smlouvy, není Poskytovatel v prodlení s poskytováním Služeb. Povinnost Klienta
dle odst. 5. 1 těchto VOP není prodlením Klienta dotčena. Nastane-li jakákoliv situace dle věty první tohoto
odstavce, je Poskytovatel oprávněn okamžitě pozastavit poskytování Služeb, což bere Klient na vědomí a souhlasí
se skutečností, že veškerá případně vzniklá újma (škoda i nemajetková újma) z titulu takového pozastavení Služeb
jde výhradně k jeho tíži, ledaže Smlouva, právní nebo Stavovské předpisy stanoví jinak.
6.5 Smluvní vztah Poskytovatele a Klienta neomezuje Poskytovatele, popř. jakéhokoliv jiného člena Skupiny PKF
APOGEO, v poskytování shodného nebo obdobného plnění osobám, jež jsou ke Klientovi v soutěžním vztahu či jiném
obdobném postavení.
6.6 V případě, že více členů Skupiny PKF APOGEO poskytuje Klientovi Služby a tyto Služby mohou být vzhledem ke
vzájemné provázanosti poskytovány pouze postupně, nedojde k prodlení Poskytovatele s poskytnutím Služby, je-li
zapříčiněno prodlením předchozího Poskytovatele s poskytnutím Služby.
6.7 V případě, že je Klient v prodlení se splněním jakékoliv své povinnosti vůči Poskytovateli na základě Smlouvy,
je jakýkoliv jiný člen Skupiny PKF APOGEO, který poskytuje Klientovi Služby na základě jiné Smlouvy, oprávněn
pozastavit plnění dle této jiné Smlouvy, aniž by se dostal do prodlení. Postup dle předchozí věty se neužije, jestliže
právní nebo Stavovské předpisy ukládají Poskytovateli povinnost učinit neodkladné úkony za účelem ochrany zájmů
Klienta.
7 Práva a povinnosti Klienta
7.1 Klient je oprávněn udělovat Poskytovateli pokyny související s výkonem Služeb pouze v písemné formě.
7.2 Klient je odpovědný za splnění všech oznamovacích, registračních a jiných povinností vůči orgánům veřejné správy.
7.3 Klient je povinen poskytovat Poskytovateli nezbytnou součinnost za účelem poskytování Služeb, zejména je Klient
povinen bezodkladně poskytnout veškeré informace a dokumenty, které má k dispozici a které jsou nezbytné
pro řádné poskytování Služeb nebo k jejichž dodání je Poskytovatelem vyzván. To se týká též plné moci udělené
Poskytovateli k formálnímu podání výstupů Služeb za Klienta či k jinému jednání, stanoví-li tak Smlouva nebo
vyžaduje-li to povaha Služby. Klient se zavazuje, že veškeré jím poskytnuté informace jsou a budou přesné, pravdivé
a úplné a veškeré Klientem provedené odhady budou kvalifikované a přiměřené.
7.4 K zajištění řádného poskytnutí Služeb ze strany Poskytovatele je Klient povinen v potřebném rozsahu zajistit
součinnost svých zaměstnanců. Klient odpovídá za to, že tito zaměstnanci mají dostatečnou znalost problematiky
pro spolupráci a součinnost s Poskytovatelem. V případě, že Klient poskytuje informace prostřednictvím třetích
stran nebo tyto jinak využívá a jejich činnost může ovlivnit činnost Poskytovatele při poskytování Služeb, odpovídá
Klient za jednání těchto třetích stran, kvalitu a dostupnost jejich práce.
7.5 Klient je povinen bez zbytečného odkladu oznamovat Poskytovateli veškeré změny skutečností a podkladů, jichž
je užíváno nebo jež jsou významné pro poskytování Služby, a dále jakýchkoliv údajů uvedených ve Smlouvě,
a to formou dohodnutou v čl. 16 těchto VOP.
7.6 Klient bere na vědomí, že povaha některých Služeb, resp. jejich poskytnutí vyžaduje ze strany Poskytovatele
dlouhodobé plánování, přesné stanovení termínu poskytnutí Služby a za tím účelem i rezervaci dostatečného
množství kapacit Poskytovatele. Klient je proto povinen informovat Poskytovatele nejméně dva (2) měsíce před
sjednaným termínem poskytování Služeb, případně jejich jednotlivých částí o skutečnosti, že zcela či zčásti
nevyužije Služby, jejichž poskytnutí bylo ve Smlouvě sjednáno, není-li ve Smlouvě uvedeno jinak. V případě, že
povinnost dle předchozí věty Klient nesplní, je Poskytovatel oprávněn požadovat po Klientovi úhradu stornopoplatku
ve výši 30% sjednané Odměny. Stornopoplatek dle předcházející věty představuje Odměnu za přípravné úkony již
učiněné pro účely poskytnutí sjednaných Služeb a ušlý zisk, jež byl Poskytovateli způsoben v důsledku porušení
povinnosti Klienta dle tohoto odstavce, tím že Poskytovatel nemohl využít své kapacity původně rezervované dle
Smlouvy pro Klienta.
7.7 Poskytovatel není povinen prověřovat žádné informace, které mu poskytuje Klient, je však oprávněn upozornit
Klienta na formální nedostatky a neúplnost předaných podkladů; takové podklady má Poskytovatel právo vrátit k
doplnění či opravě nezpracované.
7.8 Bude-li Poskytovatel vykonávat Služby nebo jejich část v prostorách Klienta, je Klient povinen v nezbytné míře
zabezpečit zaměstnancům Poskytovatele odpovídající kancelářské prostory, včetně vybavení, tj. především
administrativní služby, přístup k telefonu a počítačovému vybavení. Klient je povinen pro tyto účely zajistit souhlas
třetích stran nezbytný k tomu, aby Poskytovatel a jeho zaměstnanci mohli využívat software či jiné interní
informační zdroje nebo majetek třetích stran.
7.9 Klient nesmí po dobu účinnosti Smlouvy nebo v období jednoho (1) roku po jejím ukončení navázat spolupráci s
Dotčenou osobou, ať už na základě smlouvy o poskytování služeb, pracovní smlouvy či jiného titulu. Tento zákaz se
vztahuje i na případy, kdy Klient jiným způsobem umožní, požádá či strpí faktický výkon shodného či obdobného
plnění s plněním dle Smlouvy Dotčenou osobou.
7.10 Pakliže má Klient k dodaným Službám či jakékoliv jejich části či výstupům výhrady, je oprávněn vytknout případné
vady do pěti (5) pracovních dnů od jejich doručení. Po uplynutí této lhůty jsou dodané Služby či jakákoliv jejich
část považovány za poskytnuté řádně a včas.
8 Odpovědnost za újmu
8.1 Žádná ze Smluvních stran neporuší své smluvní povinnosti, stejně tak jako žádná ze Smluvních stran nebude druhé
Smluvní straně odpovědná, pokud nebude schopna dostát svým povinnostem ze Smlouvy v důsledku jakékoliv
mimořádné, nepředvídatelné a nepřekonatelné překážky vzniklé nezávisle na její vůli (např. přírodní katastrofa,
válečný stav). Je-li některé Smluvní straně zabráněno plnit své závazky z důvodu existence vyšší moci, oznámí tuto
okolnost druhé Smluvní straně bez zbytečného odkladu a druhá Smluvní strana má možnost pozastavit plnění dle
Smlouvy nebo odstoupit od Smlouvy, přičemž účinky odstoupení nastanou okamžikem doručení.
8.2 Poskytovatel neodpovídá za újmu, která vznikla v příčinné souvislosti s tím, že Klient porušil jakoukoli svou právní
povinnost. Poskytovatel zejména není odpovědný za újmu způsobenou v souvislosti s poskytováním Služeb, která
vznikla v důsledku poskytnutí nepravdivých, neúplných a/nebo zkreslených či zavádějících informací a podkladů
Poskytovateli ze strany Klienta, ani za újmu způsobenou v důsledku prodlení Klienta s plněním jeho povinností,
ledaže Smlouva, právní předpisy nebo Stavovské předpisy stanoví jinak.
8.3 Jsou-li Služby poskytovány více členy Skupiny PKF APOGEO najednou, Klient tímto bere výslovně na vědomí,
že každý z Poskytovatelů odpovídá pouze za tu část Služeb, kterou se zavázal poskytnout dle Smlouvy.
8.4 Poskytovatel je odpovědný za škodu vzniklou Klientovi v souvislosti s poskytováním Služeb v plné výši pouze
v případě, kdy se jedná o škodu způsobenou úmyslně nebo z hrubé nedbalosti Poskytovatele. Je-li škoda způsobena
Klientovi Poskytovatelem jinak než úmyslně či z hrubé nedbalosti, odpovídá Poskytovatel toliko za škodu
do výše stanovené v SOP nebo není-li limitace újmy v SOP stanovena, pak maximálně do výše dvojnásobku
Odměny, nejvýše však do 5.000.000,- Kč (slovy: pěti milionů korun českých). V případě, že má Klient uzavřeny
Smlouvy s několika členy Skupina PKF APOGEO, bude Skupina PKF APOGEO odpovídat Klientovi v souhrnu maximálně
do výše limitu stanoveného v předcházející větě, není-li v SOP či ve Smlouvě stanoveno jinak.
8.5 Pokud je vůči Klientovi zahájeno jakékoliv soudní, správní, daňové či jiné obdobné řízení, v němž může být Klientovi
uložena peněžitá povinnost a zároveň, v jehož důsledku by byl Klient oprávněn požadovat po Poskytovateli
jakoukoliv náhradu škody (např. doměřovací řízení zahájené z důvodu vadně poskytnuté Služby), je Klient povinen
Poskytovateli předat veškeré podklady a informace týkající se takového řízení a v řízení postupovat dle doporučení
Poskytovatele a zvolit si zástupce schváleného či doporučeného Poskytovatelem. Pokud Klient řádně nehájí v
takovém řízení svá práva nebo uzavře smír či narovnání bez souhlasu Poskytovatele, poruší své povinnosti stanovené
tímto odstavcem a Poskytovatel neodpovídá za škodu Klientovi takto vzniklou.
8.6 Stanoví-li SOP, že má Poskytovatel sjednáno pojištění profesní odpovědnosti, je Klient povinen bez zbytečného
odkladu po uplatnění nároku Klienta u Poskytovatele poskytovat Poskytovateli veškerou požadovanou součinnost
v rámci řízení o pojistné události.
8.7 Skupina PKF APOGEO je členem skupiny právně nezávislých společností PKF International Limited. Skupina PKF
International Limited, její členové či korespondenční společností ze sítě PKF International Limited nenesou
odpovědnost ani nepřijímají závazek za práci Skupiny PKF APOGEO nebo za rady, které Skupina PKF APOGEO
poskytla svým klientům. Podpisem Smlouvy Klient tuto skutečnost bere na vědomí a akceptuje ji.
9 Smluvní pokuty
9.1 Smluvní strany sjednávají smluvní pokutu za porušení povinnosti stanovené v odst. 5. 1 těchto VOP
ve výši 0,05 % dlužné částky za každý den prodlení.
9.2 Smluvní strany sjednávají smluvní pokutu za porušení povinnosti stanovené v odst. 7.9 těchto VOP ve výši
pětinásobku poslední měsíční mzdy či jiné odměny vyplacené Dotčené osobě daným Poskytovatelem, nejméně však
ve výši 400.000,- Kč.
9.3 Sjednání smluvních pokut nemá vliv na oprávnění Smluvních stran domáhat se náhrady škody, způsobené porušením
povinnosti, na kterou se daná smluvní pokuta vztahuje, a to v plné výši vedle smluvní pokuty.
9.4 Smluvní pokuta je splatná do pěti (5) dnů od doručení výzvy Klientovi k jejímu zaplacení, a to na bankovní účet
Poskytovatele uvedený ve Smlouvě.
10 Trvání Smlouvy
10.1 Smlouva je uzavírána na dobu určitou, není-li stanoveno ve Smlouvě jinak. Smluvní strany se dohodly, že Smlouva
uzavřená na dobu určitou se bude automaticky prodlužovat o dobu, na kterou byla Smlouva původně sjednána,
ledaže kterákoliv ze Smluvních stran vyjádří nesouhlas s tímto prodloužením nejpozději dva (2) měsíce před
uplynutím trvání Smlouvy.
10.2 Smlouva může být ukončena písemnou dohodou Smluvních stran, výpovědí či odstoupením jedné Smluvní strany
za podmínek ve Smlouvě stanovených a dále z jiných důvodů umožňujících Poskytovateli Smlouvu ukončit na základě
právních či Stavovských předpisů.
10.3 Každá ze Smluvních stran je oprávněna Smlouvu kdykoliv písemně vypovědět, a to i bez udání důvodů. Pokud není
ve Smlouvě, SOP nebo VOP uvedeno jinak, výpovědní doba činí jeden (1) měsíc a začne běžet prvním dnem
kalendářního měsíce bezprostředně následujícího po kalendářním měsíci, v němž byla výpověď doručena druhé
Smluvní straně.
10.4 Poskytovatel je oprávněn od Smlouvy odstoupit, pokud
10.4.1 se Klient ocitne v prodlení s úhradou jakéhokoliv peněžitého dluhu vůči Poskytovateli delším než třicet
(30) dnů, a přes písemnou výzvu nebude tento dluh Klienta vůči Poskytovateli neprodleně splněn;
10.4.2 Klient nesložil k žádosti Poskytovatele dle ustanovení článku 5. 8 těchto VOP bez závažného důvodu
zálohu na Odměnu a Účelně vynaložené náklady a nesloží ji ani v přiměřené lhůtě stanovené
Poskytovatelem v dodatečné písemné výzvě;
10.4.3 Klient vstoupí do likvidace nebo vůči němu bude zahájeno insolvenční řízení;
10.4.4 Klient odmítne poskytnout Poskytovateli požadovanou součinnost, anebo neposkytne-li ji řádně
ani k dodatečné výzvě;
10.4.5 Klient trvá na svém pokynu, jehož splněním by Poskytovatel porušil Smlouvu, SOP, VOP, právní
či Stavovské předpisy;
10.4.6 dojde z jakéhokoliv jiného důvodu k narušení důvěry mezi Poskytovatelem a Klientem;
10.4.7 vyjde najevo, že zájmy Klienta jsou v přímém rozporu se zájmy Poskytovatele či jakéhokoliv jiného člena
Skupiny PKF APOGEO; nebo
10.4.8 nastane jiný důvod předpokládaný ve Smlouvě.
10.5 Smlouva se v případech stanovených v předchozím odstavci ukončuje okamžikem doručení oznámení o odstoupení
Klientovi s účinky ex nunc.
10.6 Stanoví-li tak Stavovské předpisy, je Poskytovatel v případě ukončení Smlouvy povinen ve lhůtě stanovené
Stavovskými předpisy učinit všechny neodkladné úkony, pokud Klient neučinil jiné opatření, a zúčtovat s Klientem
zálohu na Odměnu a Účelně vynaložené náklady, pokud je Klient zaplatil.
10.7 V případě ukončení Smlouvy z jakéhokoliv důvodu má Poskytovatel právo na zaplacení Odměny v přiměřené výši,
která odpovídá provedeným pracím Poskytovatele za účelem dodání Služeb ke dni ukončení Smlouvy. Poskytovatel
má dále v případě popsaném v předchozí větě právo na zaplacení Účelně vynaložených nákladů, jež do okamžiku
ukončení Smlouvy vynaložil. Pokud Poskytovatel provede nezbytné činnosti a úkony pro Klienta i po ukončení
Smlouvy v rozsahu potřebném k řádné ochraně práv Klienta či zabránění vzniku újmy na straně Klienta, má ve vztahu
ke Klientovi nárok taktéž na Odměnu a náhradu Účelně vynaložených nákladů za takto provedené činnosti a úkony.
11 Marketingový souhlas
Podpisem Smlouvy Klient v souladu s § 7 odst. 2 Zákona NSIS souhlasí s tím, aby mu byly Poskytovatelem či jakýmkoliv
členem obchodní Skupiny PKF APOGEO zasílány na jeho elektronickou adresu obchodní sdělení a propagační
a marketingové materiály. Každé obchodní sdělení bude obsahovat možnost následné zasílání odmítnout.
12 Práva duševního vlastnictví
12.1 V případě, že Poskytovatel nebo jiní členové Skupiny PFK APOGEO vytvoří jakýkoliv hmotný nebo nehmotný výstup
v souvislosti se Smlouvou, tento výstup včetně pracovních verzí, zůstává majetkem Poskytovatele či příslušného
člena Skupiny PFK APOGEO. Výstupy Služeb slouží výhradně pro potřeby Klientů, jimž jsou určeny, a pouze pro
účely, pro které byly připraveny.
12.2 Klient je oprávněn zhotovit kopie výstupu Služeb, ale jen pro vlastní potřeby. Jakékoliv kopírování, distribuce nebo
poskytování informací třetím osobám není možné bez výslovného souhlasu Poskytovatele, a to i po ukončení trvání
Smlouvy.
12.3 Ustanovení tohoto článku se nevztahují na informace a podklady poskytnuté Klientem, které zůstávají ve vlastnictví
Klienta.
13 Osobní údaje
13.1 Smluvní strany berou na vědomí, že osobní údaje poskytnuté Klientem Poskytovateli za účelem plnění povinností
Poskytovatele dle Smlouvy budou zpracovávány Poskytovatelem v souladu s právními předpisy platnými v oblasti
osobních údajů pro následující účely:
A) uzavření a plnění povinností dle Smlouvy
B) řešení požadavků či komunikaci s příslušnými orgány
C) administraci a archivaci smluv a vedení evidence
D) zajištění zpětné dohledatelnosti a obhajoby právních nároků Poskytovatele.
13.2 V případě, že Poskytovatel pro Klienta zpracovává osobní údaje v pozici zpracovatele, zavazují se Smluvní strany
uzavřít zpracovatelskou smlouvu.
13.3 V případě, že Poskytovatel dle Smlouvy zpracovává osobní údaje, jejichž subjektem údajů ve smyslu GDPR je Klient
jako fyzická osoba, Klient prohlašuje, že jeho osobní údaje poskytnuté Poskytovateli jsou pravdivé, úplné, správné
a přesné. Klient dále prohlašuje, že si je vědom svých práv podle GDPR.
13.4 Pokud Klient poskytne v souvislosti s řádným plněním povinností dle Smlouvy Poskytovateli informace a podklady,
které obsahují osobní údaje třetí osoby, Klient prohlašuje, že je oprávněn Poskytovateli takové údaje zpřístupnit a
že tyto osobní údaje byly zpracovány v souladu s právem, a že daný subjekt údajů udělil se zpracováním svých
osobních údajů Poskytovatelem souhlas dle GDPR či je zpracování osobních údajů daného subjektu údajů zákonné,
neboť byla splněna jiná podmínka zákonnosti dle ustanovení článku 6 GDPR.
13.5 Klient bere na vědomí, že členové Skupiny PKF APOGEO vzájemně úzce spolupracují, a to zejména na odborné
úrovni. Klient prohlašuje, že Poskytovatel je oprávněn předávat osobní údaje získané v souvislosti se Smlouvou
v rámci Skupiny PKF APOGEO a současně Klient jako správce osobních údajů potvrzuje, že zajistil, že takové
nakládání s osobními údaji je v souladu s GDPR.
13.6 Osobní údaje předané Klientem jsou zpracovávány a archivovány Poskytovatelem po dobu do jednoho (1) roku od
uplynutí aplikovatelných promlčecích lhůt nezbytných pro ochranu práv Poskytovatele či jiného člena Skupiny PKF
APOGEO, či po dobu vyžadovanou právními předpisy, jinak po dobu jednoho (1) roku ode dne skončení poslední
Smlouvy s Klientem.
13.7 Čl. 13 těchto VOP představuje pouze krátké shrnutí Informací o zpracování osobních údajů pro klienty a dodavatele,
jejichž celé znění je dostupné zde: https://www.pkfapogeo.cz/info/5/informace-o-zpracovani-osobnich-udajupro-klienty-a-dodavatele.
14 Mlčenlivost
14.1 Žádná ze Smluvních stran není oprávněna bez předchozího písemného souhlasu druhé Smluvní strany zveřejnit,
sdělit, poskytnout či zpřístupnit třetí osobě jakoukoliv informaci o druhé Smluvní straně, zejména informace mající
charakter obchodního tajemství, dále informace o obsahu Smlouvy, jakož i obsahu jakýchkoliv listin či dat předaných
či zpřístupněných v souvislosti se Smlouvou. Tato povinnost mlčenlivosti trvá i po ukončení Smlouvy.
14.2 Porušením povinnosti mlčenlivosti není zpřístupnění, sdělení, poskytnutí či zveřejnění informací, které
14.2.1 jsou veřejně přístupné nebo všeobecně známé,
14.2.2 o sobě sama publikuje Smluvní strana, jíž se informace týkají,
14.2.3 jsou zpřístupněny či poskytnuty při plnění povinností vyplývajících z právních předpisů, profesních
standardů či Smlouvy, nebo
14.2.4 jsou zpřístupněny či poskytnuty právním, účetním, ekonomickým či jiným poradcům a zaměstnancům
Poskytovatele či jakémukoli členu Skupiny PKF APOGEO, přičemž žádná ze Smluvních stran není
bez předchozího písemného souhlasu druhé Smluvní strany oprávněna své právní zástupce nebo jakéhokoli
poradce zprostit povinnosti mlčenlivosti.
14.3 Pro účely marketingu, publikační činnosti, interního sdělení či prodeje poskytovaných služeb je Skupina PKF APOGEO
oprávněna použít odkaz na Klienta a typ poskytnuté Služby jako referenci, tj. uvést jméno a příjmení/název Klienta,
obecný charakter či kategorii Služeb a informace, které se řádně staly veřejně přístupnými.
14.4 V případě oprávněného zpřístupnění, poskytnutí či zveřejnění informace je zpřístupňující Smluvní strana povinna
dbát minimalizace zásahu do oprávněných zájmů té Smluvní strany, jíž se takové informace týkají.
15 Rozhodné právo a jurisdikce
15.1 Smluvní strany sjednávají, že veškeré právní poměry založené Smlouvou se řídí právem České republiky.
15.2 Případné 15.1 Smluvní strany sjednávají, že veškeré právní poměry založené Smlouvou se řídí právem České republiky.
15.2 Případné spory, které vzniknou ze Smlouvy nebo v souvislosti s ní a které se nepodaří vyřešit přednostně smírnou
cestou, budou rozhodovány obecnými soudy České republiky, a to Obvodním soudem pro Prahu 8 v případech, kdy
je příslušný okresní soud, a dále Městským soudem v Praze v případech, kdy je příslušný jako soud prvního stupně
krajský soud.
16 Komunikace a doručování
16.1 Smluvní strany ve Smlouvě uvedou kontaktní pracovníky, kteří jsou oprávněni za Smluvní strany jednat ve věcech
týkajících se plnění Smlouvy, a jejich kontaktní údaje včetně jejich telefonického a e-mailového spojení. Změny
kontaktních osob či jejich údajů je Klient povinen Poskytovateli písemně oznámit v dostatečném předstihu,
nejpozději však do sedmi (7) dnů po takové změně.
16.2 Smluvní strany spolu komunikují telefonicky či písemně, a to zejména prostřednictvím e-mailových a datových
zpráv. Pouze pokyny či informace sdělené druhé Smluvní straně z telefonních čísel, e-mailových či datových adres
taxativně uvedených ve Smlouvě, jsou považovány za řádně doručené.
17 Závěrečná ustanovení
17.1 Smluvní strany výslovně sjednávají, že práva a povinnosti z těchto VOP jsou právně závazná i pro právního nástupce
Smluvních stran.
17.2 Smluvní strany výslovně sjednávají, že majetková práva Poskytovatele vzniklá ze Smlouvy či v souvislosti
s ní se promlčují v promlčecí lhůtě patnácti (15) let.
17.3 Tyto VOP byly vyhotoveny v českém a anglickém jazyce. V případě rozporu mezi jazykovými verzemi má vždy
přednost verze v českém jazyce.
17.4 Tyto VOP jsou platné a účinné k 1. 7. 2024. Tato verze VOP plně nahrazuje jakékoliv předchozí verze těchto VOP.
17.5 Je-li nebo stane-li se některé ustanovení VOP neplatné, neúčinné nebo nevykonatelné, aplikuje se takové zákonné
ustanovení, jehož smysl nejlépe odpovídá smyslu původního ustanovení VOP. Neplatností, neúčinností nebo
nevykonatelností některého ustanovení není dotčena platnost ostatních ustanovení.
17.6 Znění těchto VOP může Poskytovatel měnit či doplňovat. Změny VOP je Poskytovatel povinen Klientovi oznámit
nejméně čtrnáct (14) dnů před tím, než změna nabude účinnosti. Klient je oprávněn ve lhůtě deseti (10) dnů
od obdržení oznámení o změně VOP změnu odmítnout a písemně vypovědět z tohoto důvodu Smlouvu dle odst. 10.3
těchto VOP. Pokud Klient Smlouvu ve stanovené lhůtě nevypoví, platí, že s danou změnou VOP souhlasí.