21. 11. 2024
Soňa Hovorka: Na pozici Exclusive Client´s Assistant / Account Manager se snažím plnit požadavky klientů bez mrknutí oka
Soňa Hovorka je u nás od roku 2020 a je součástí PKF Family Office na pozici Exclusive Client´s Assistant / Account Manager.
Soňo, co všechno zahrnuje tvá náplň práce v PKF Family Office a co tě nejvíce baví?
Především kontakt a komunikace s klienty. Mám ráda svět, kde nic není nemožné. Takže se snažíme plnit požadavky klientů bez mrknutí oka. Opravdu mě baví různorodost požadavků, které přicházejí.
S čím klientům nejčastěji pomáháte?
Měly jsme to historicky s Petrou rozdělené, ona dělala spíše administraci svěřenských fondů a veškeré činnosti spojené se zahraničím, já jsem se spíše zabývala concierge, což reálně znamená vše, co klient potřebuje a nemůže pokrýt z vlastních personálních kapacit. Proto jsem řešila nemovitost v Chorvatsku a znovuobnovení dědického řízení, vymáhala jsem pohledávku ve Švédsku anebo hledala rekreační nemovitost v Rakousku.
Pro jednoho klienta už dlouhodobě dělám HR, za 10 měsíců se mi povedlo pro něj najít 19 zaměstnanců, vedu za něj jednání s pojišťovnami, bankami či některými dodavateli, anebo jsem mu našla výpomoc na úklid v domácnosti. Co klient potřebuje, s tím si musím poradit, a to je na celé práci to nejzábavnější, v mnoha případech dopředu nevím, co mě potká. Ale mimo to, pro klienta řešíme holdingovou strukturu, ocenění vyvíjejícího se softwaru, pořízení nových entit či nové podnikatelské aktivity, což znamená spolupráci s ostatními kolegy napříč skupinou.
Nyní mám za sebou první dva založené svěřenské fondy a na dalších pracujeme. Konkrétně tato práce je založená na dobrém vnímání potřeb a představ klienta, a hlavně se od běžné poradenské práce liší tím, že je tam obrovský přesah do soukromí klienta, v komunikaci se především klade důraz na citlivý přístup a empatii. Mnohokrát jsem překvapena, jaké informace nám je klient o sobě ochotný sdělit.
Jaké bylo PKF Family Office v době, kdy jsi nastoupila a jaké je dnes?
Nastupovala jsem v době Covidu, kdy celou řadu kolegů jsem viděla prvních několik týdnu v respirátoru, musím uznat, že to nebyl úplně snadný začátek.
Očekávání byla veliká, PKF Family Office byla na rozjezdu, ale vzhledem k tomu, že koncepčně zapadala do portfolia služeb skupiny PKF APOGEO, tak jsem věřila, že má velký potenciál. Bohužel očekávání se ne zcela naplnila, ale i to se stává. Připojení Family Office k oddělení transakcí mi proto přišlo logické, i když jsme s Petrou Bočkovou zamáčknuly slzu, to nebudu zapírat.
Kolegové z transakcí nás ale výborně přijmuli a mám příležitost od nich čerpat nové znalosti a zkušenosti, což je skvělé. A pevně věřím, že i my jsme přínosem do oddělení, když už ničím jiným, tak náš ženský element jim narušil testosteronem „nabušenou“ kancelář.
Ty jsi se podílela na tvorbě naší publikace Svěřenský fond – návod k použití, co pro tebe tato zkušenost znamenala?
Skvělá zkušenost – jednoznačně. Začínali jsme se psaním těsně po tom, co jsem nastoupila, takže zpočátku jsem nevěděla, jak ke koordinaci přistoupit, a hlavně jsem spolupracující kolegy neznala, což mi ztížilo komunikaci. Ale povedlo se a audio publikace, která potom následovala, byla třešničkou na pomyslném dortu.
A jelikož jsme se již vrhli na 2. aktualizované vydání, na kterém právě pracujeme, tak věřím, že tyto zkušenosti zúročím a bude to jen radost.
Kdybys měla vypíchnout jen jednu věc, která se ti na PKF APOGEU líbí, co by to bylo?
Celý svůj pracovní život jsme měla obrovské štěstí na lidi kolem sebe – kolegy, z mnohých se stali moji celoživotní přátelé. Ne jinak je tomu i v APU. Jsem neskonale vděčná za mé báječné kolegy!